MENJUAL SUPLEMENT SHAKLEE

MENJUAL SUPLEMENT SHAKLEE

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya di whatapp/wechat rianakatt91 atau 012-356 6045 terima kasih :)

Search This Blog

Popular Posts

SUNDRIED

Saturday 18 January 2014

ANAK MALU BADAN GEMUK


Masalah kegemukan atau obesiti dalam kalangan kanak-kanak adalah masalah utama di dunia.

1) Obesiti perlu juga diberi perhatian untuk mengelakan kompilasi lain.Hakikatnya tabiat permakanan kanak-kanak antara faktor utama menyebabkan berat badan bertambah dan kurang bersenam.

2) Memang tidak dinafikan kanak-kanak yang kelihatan gemuk ,meskipun mungkin tidak semestinya obes sering rasa rendah diri.Ia banyak bergantung kepada sejauh mana keluarga memberi sokongan kepadanya.

3) Biasanya kanak-kanak yang tampak 'CHUBBY' akan merasa dirinya tidak cantik jika keluarga nya berpandangan begitu.Yang penting ibu bapa perlu terus memberi sokongan dan menerima seadanya.

4) Ibu bapa perlu merancang perbagai aspek termasuk permakanan sihat, selain berbual mengenai isu obes dengan cara melucukan.

5) Bagi mengglakkan seisi keluarga mengamalkan permakanan dan aktiviti sihat sebaiknya ibu bapa perlu memulakan dulu sebagai contoh kepada anak.

6) Luangkan masa untuk beriadah dan bermain serta aktiviti lain membabitkan kecergasan fizikal bukan berkurung dan terperuk dalam bilik atau menghabiskan masa di hadapan media elektronik atau gajet.

7) Anak yang berpontensi obes, perlu di ambil kira dengan memastikan aktiviti fizikal dirancang tidak menyukarkan sehingga boleh menyebabkan anak malu tidak dapat melakukannya hanya kerana masalah berat badan.

Berminat boleh hubungi saya di :
Whatapp / Nurul Riana : 018-319 6890
Shaklee Id : 1091513
Fb : healthyfamilywellness
Twitter : healthyfamily2u
Blogspot : healthyfamilywellness.blogspot.com

No comments:

Post a Comment