MENJUAL SUPLEMENT SHAKLEE

MENJUAL SUPLEMENT SHAKLEE

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya di whatapp/wechat rianakatt91 atau 012-356 6045 terima kasih :)

Search This Blog

Popular Posts

SUNDRIED

Sunday 19 January 2014

GULA MENJEJASKAN KESIHATAN




                                                         
 KENCING MANIS:
       Walaupun tiada bukti yang boleh menunjukkan gula ada kaitan langsung dengan kencing manis, namun gula boleh membawa kepada obesiti yang seterusnya boleh menggalakkan kencing manis.Pengambilan gula yang banyak akan meningkatkan risiko keobesan, dan seterusnya meninggikan risiko kencing manis.

 OBESITI :
      Di Malaysia, terbapat enam juta orang dewasa yang mempunyai berat badan berlebihan dan obes.Selain daripada lemak dan kolesterol, salah satu faktor utama yang menyebabkan obesiti ialah kalori, contohnya kalori daripada gula.Gula pasir itu menambah tenaga (kalori) tanpa menambah nutrien yang lain ke dalam diet anda.
     Jika anda makan lebih kalori yang anda guna, lebihan itu akan disimpan sebagai lemak dan anda akan menjadi semakin gemuk.Gula berlebihan dalam badan akan ditukar kepada glikogen untuk kegunaan masa hadapan sebagai sumber tenaga atau di simpan sebagai lemak.

KEROSAKKAN GIGI:
    Gula merupakan salah satu daripada penyebab kerosakkan gigi.Walaupun gula (sukrosa) adalah penyebab gigi rosak yang utama , tetapi ini tidak bermaksud ia merupakan satu-satunya punca.Semua gula boleh digunakan sebagai makanan bagi bekteria di dalam plak pada gigi.
    Bakteria tersebut mengluarkan asid yang boleh merosakkan enamal gigi.Oleh itu, semua jenis gula menjadi satu masalah di bawah keadaan sesuai, sama dengan makan kanji.Kebiasaannya makanan manis atau makanan berkanji yang melekat pada gigi. Ia akan mudah mendatangkan kerosakkan gigi.

Berminat boleh hubungi saya di :
Whatapp / Nurul Riana : 018-319 6890
Shaklee Id : 1091513
Fb : healthyfamilywellness
Twitter : healthyfamily2u
Blogspot : healthyfamilywellness.blogspot.com



No comments:

Post a Comment